Abstraktion
Matthias Schenkl, 2018
Photographie im Dialog zur Malerei: die größtmögliche Freiheit durch die Abstraktion.
// Photography in dialog with painting: the greatest possible freedom through abstraction.
Photography in dialog with painting: the greatest possible freedom through abstraction.
// My different cameras, which I choose like brushes for my sujet, the films or digital settings, which act like the primer of a canvas, through to the image carrier, i.e. the corresponding paper that I use, all these factors are part of the composition.
Life provides the content of the pictures!
Over the course of time, the lifelike depiction has developed into its own abstract visual language. I can thus capture and convey my impressions in an artistic sense.
My different cameras, which I choose like brushes for my sujet, the films or digital settings, which act like the primer of a canvas, through to the image carrier, i.e. the corresponding paper that I use, all these factors are part of the composition.
Meine unterschiedlichen Kameras, die ich wie Pinsel für mein Sujet wähle oder die Filme bzw. digitalen Einstellungen, die wie die Grundierung einer Leinwand wirken, bis hin zum Bildträger, also dem entsprechenden Papier, das ich nutze, so sind all diese Faktoren Teil der Komposition.
Den Inhalt der Bilder liefert das Leben!
Die naturgetreue Abbildung hat sich im Laufe der Zeit zu einer eigenen, abstrakten Bildsprache entwickelt. Meine Eindrücke kann ich somit im künstlerischen Sinne erfassen und vermitteln.

Matthias Schenkl, meine Liebe, 2019